Postęp technologiczny i rozpowszechnienie internetu sprawiły, że coraz chętniej zakładamy e-biznesy i skupiamy się na działalności prowadzonej online. Konkurencja w każdej branży jest ogromna, więc w przypadku prowadzenia własnej firmy, nawet w przestrzeni internetowej, konieczne jest podjęcie skutecznych działań marketingowych i zbudowanie wizerunku marki godnej zaufania.
Internet daje mnóstwo możliwości, łatwo jednak w nim zginąć, zwłaszcza gdy prowadzimy e-biznes i chcielibyśmy ze swoją ofertą wybić się ponad konkurencję. Niezbędne są prowadzone w przemyślany sposób działania marketingowe, które pozwolą nam na zbudowanie wartościowego w oczach odbiorców wizerunku.
Na wizerunek marki składa się wiele elementów, między innymi identyfikacja werbalna i wizualna, metody komunikacji z odbiorcami, solidność i fachowość w działaniu czy sposób zachowania się pracowników firmy. Pominięcie bądź zaniedbanie jednego elementu może skutkować negatywnym odbiorem marki. Podpowiadamy, z jakich narzędzi warto korzystać, aby budować pozytywny wizerunek w e-biznesie.
Nie można zbudować profesjonalnego wizerunku firmy bez oficjalnej strony internetowej. Witryna powinna stanowić bazę działań wizerunkowych i marketingowych. Wielu klientów może trafić do nas właśnie dzięki stronie internetowej. Powinna ona pełnić funkcję naszej wirtualnej wizytówki, na której użytkownicy internetowi znajdą wszystkie najważniejsze informacje, takie jak adres firmy, sposób kontaktu czy ofertę wraz z produktami bądź usługami.
Dobrym rozwiązaniem jest umieszczenie na stronie najczęściej zadawanych przez klientów pytań wraz z odpowiedziami. Pamiętajmy również o pozycjonowaniu, dzięki któremu witryna będzie pojawiać się na wysokich pozycjach w wynikach wyszukiwania. Znaczenie mają przede wszystkim trafnie dobrane frazy kluczowe.
Strona internetowa, jak na wizytówkę przystało, powinna wyglądać profesjonalnie i mieć przejrzysty układ. Estetyczny szablon, czytelnie rozmieszczone treści i brak błędów technicznych sprawią, że odbiorca będzie z przyjemnością poruszał się w obrębie witryny. Co warto publikować na stronie firmy? Z pewnością powinnyśmy chwalić się wszelkimi osiągnięciami, zrealizowanymi projektami i zdobytym doświadczeniem. Możemy także umieszczać pozytywne opinie naszych klientów.
Stronę internetową warto połączyć z prowadzeniem bloga firmowego, na którym będą publikowane eksperckie artykuły, wywiady czy recenzje. Regularnie zamieszczane treści przyciągną czytelników, którzy – zachęceni wartościowymi tekstami i złaknieni darmowej wiedzy – będą do nas wracać, a w najlepszym przypadku także udostępniać dalej nasze treści. Ponadto blog firmowy pomaga w skutecznym budowaniu wizerunku solidnej, profesjonalnej firmy, w której nie brakuje specjalistów znających się na swoim fachu.
Social media mają ogromną zaletę – ułatwiają nawiązywanie i podtrzymywanie kontaktów z innymi. Warto wykorzystać to również w e-biznesie. Profile w mediach społecznościowych z jednej strony budują i podkreślają profesjonalny wizerunek, a z drugiej pozwalają stworzyć zaangażowaną społeczność, która będzie darzyć zaufaniem naszą markę. To także dobry sposób na zbliżenie się do swoich odbiorców i lepsze poznanie ich potrzeb oraz opinii.
Zdj. główne: lukasbieri/pixabay.com