Autoresponder to przydatne narzędzie, które poinformuje współpracowników lub klientów np. o naszym urlopie. Klient, pozostawiony bez odpowiedzi, mógłby się zrazić. Lepiej więc zostawić mu np. miłą wiadomość o obecnej ofercie i zapowiedź rychłego kontaktu. Jak ustawić autoresponder Gmail?
Geneza takich automatycznych wiadomości sięga lat 90. Obecnie ich zastosowanie jest jednak szersze. Stają się np. nośnikami informacji marketingowych. Dzięki nim jesteśmy w stanie zadbać o klienta nawet wtedy, gdy fizycznie nie ma nas w biurze. Taka funkcja przynosi wiele korzyści sklepom internetowym, ale może się przydać w każdej biznesowej relacji.
Jakie mogą być wady zastosowania takiej funkcji? Nie wszystkim użytkownikom przypadają do gustu szablonowe rozwiązania. Do tego jednak należy się przyzwyczaić.
Jak skonfigurować autoresponder na swojej poczcie? Wystarczy kilka kroków:
zdj. główne: Solen Feyissa/unsplash.com