Początkujący przedsiębiorcy, którzy chcą rozpocząć lub kontynuować swoją działalność w sieci, rzadko zastanawiają się nad widocznością swojej strony w wynikach wyszukiwania, co stanowi duży, lecz także dość łatwy do naprawienia błąd. Poszczególne etapy, które umożliwiają skuteczne pozycjonowanie stron utworzonych w kreatorach, mogą się między sobą dość mocno różnić, głównie ze względu na stan witryny oraz zakres zaplanowanych prac. Z poniższego artykułu dowiesz się, czy lepszym wyborem jest pozycjonowanie na etapie projektowania strony czy też już w sytuacji, gdy witryna działa w sieci już przez jakiś czas.
Pozycjonowanie to szereg czynności, które w efekcie końcowym mają doprowadzić wybraną stronę aż na sam szczyt wyników wyszukiwania. Proces ten, ze względu na jego poziom skomplikowania oraz wiele pułapek, jest jednak wart zastosowania, gdyż umożliwia osiągnięcie znacznie lepszych wyników finansowych wybranej witryny. Do jego przeprowadzenia niezbędna jest ogromna ilość wiedzy praktycznej i teoretycznej.
Czynności te dzielą się na on-site oraz off-site. Działania on-site realizuje się, jak sama nazwa wskazuje, bezpośrednio w wybranej witrynie i w ich skład wchodzi modyfikacja kodu źródłowego, zmiana wizualnego aspektu witryny oraz przyspieszenie jej działania czy też nasycenie tekstów frazami kluczowymi. W etapie off-site z kolei chodzi głównie o budowanie jak największej bazy linków prowadzących do wybranej strony. Zatem czym jest SEO? Spełnieniem wielu wytycznych w jak najbardziej precyzyjny sposób.
Agencja SEO wynajęta do wypozycjonowania nowej witryny ma ułatwione zadanie, w szczególności w przypadku, gdy może samodzielnie zaprojektować ją od podstaw. Dzięki temu cała witryna spełni wszelkie wymogi algorytmu Google jeszcze zanim zostanie opublikowana, dzięki czemu dobre efekty działań można zauważyć już po pierwszej wizycie Googlebota. Ponadto znacznie łatwiej zadbać o UX oraz UI, czyli doświadczenia użytkownika oraz interfejs, a także przemyśleć każdy aspekt witryny jeszcze przed jej udostępnieniem potencjalnym klientom.
Z drugiej strony, pozycjonowanie witryny już opublikowanej może wywołać sporo kłopotów. Agencja, która podejmuje się tego typu działań musi między innymi przeprowadzić audyt SEO, dzięki któremu uzyska szereg podstawowych danych na jej temat. Audyt jest niezbędnym procesem w większości znanych agencji, które traktują go zawsze priorytetowo i przeprowadzają z reguły jeszcze przed ostatecznym podjęciem współpracy. Kolejne działania są bardzo podobne do powyższych, mogą być jednak znacznie trudniejsze. Zazwyczaj są na nich już treści oraz zdjęcia, a wybrany temat przeważnie nie spełnia oczekiwań.
Zdjęcie autorstwa ThisIsEngineering z Pexels
Dochody po procesie pozycjonowania strony potrafią ogromnie się różnic, cały proces zaczyna się od audyt seo który pozwala nam na przeprowadzenie optymalizacji strony. To dzięki tym działaniom sklep jest odwiedzany przez jeszcze większą liczbę osób co wyraźnie będzie widać po przychodach jakie będzie generował sklep.
Do pieniędzy należy podchodzić z szacunkiem, tak samo jak do swojej i innych pracy, dlatego, przede wszystkim w przypadku nowej witryny, Audyt SEO https://sxo.pl/audyt-seo/ wydaje się być czymś obligatoryjnym. Przynajmniej dla mnie, bezsensem jest marnowanie potencjału nowej witryny, która prowadzona od podstaw w sposób przemyślany i należyty, zwyczajnie będzie sukcesywnie zdobywać coraz lepszą pozycję. Działanie na takie – chybił, trafił, nie jest ani użyteczne, ani dobrze postrzegane w biznesie.