Prowadzenie własnej firmy w sieci do niedawna było uznawane za prosty i szybki sposób wzbogacenia się, niezależnie od rodzaju prowadzonej działalności czy branży. Teraz jednak jest nieco inaczej. Rosnąca ilość konkurencji sprawia, że wybicie się ze swoją ofertą sprawia coraz więcej trudności i wymaga coraz większych nakładów finansowych. W efekcie mimo ciekawego asortymentu i niskiej ceny nasza strona wcale nie musi osiągać dobrych wyników, gdyż, w przeciwieństwie do sklepów stacjonarnych, nie może być odwiedzona przypadkowo przez klienta. W tej kwestii działalność w sieci jest znacznie trudniejsza, gdyż potencjalnie zainteresowany internauta musi kliknąć w nasz link bądź wpisać adres strony do pola adresu lub też wyszukać ją w sieci. Tym ostatnim zagadnieniem zajmiemy się dzisiaj.
W sieci znajdują się setki tysięcy firm w przeróżnych branżach, dlatego znalezienie jakiejkolwiek niszy w zasadzie graniczy z cudem. Przedsiębiorcy ciągle szukają nowych rozwiązań i sposobów na zarobek, wskutek czego po założeniu nowej firmy od razu trzeba liczyć się z rozpoczęciem działań, które mają na celu zwiększenie widoczności naszego sklepu w sieci. Jak to zrobić? Jest na to kilka sposobów.
Największą popularnością, co nie oznacza także, że najlepszą efektywnością, cieszą się artykuły sponsorowane. Ich bardzo wysoka cena łączy się z ogromną falą krótkotrwałej popularności, która z reguły wygasa już po kilku dniach. Ogromna liczba wejść nie sprzyja także dobrej konwersji, czyli dokonaniu zakupu przez potencjalnego klienta. Równie popularne są reklamy displayowe zamieszczane na serwisach trzecich, w Google lub w mediach społecznościowych. To dobra forma reklamy, jednak dość kosztowna – za każdy przeklik na naszą witrynę trzeba zapłacić nawet kilka złotych. Ostatnią, lecz zarazem także najbardziej efektywną formą reklamy, jest pozycjonowanie.
Pozycjonowanie krok po kroku polega na zoptymalizowaniu witryny pod kątem wyszukiwarki Google, która ocenia przydatność każdej strony w wybranej frazie kluczowej. Świeże witryny z reguły przez firmę Google oceniane są jako nie wywołujące zaufania, dlatego lądują na ostatnich stronach SERP (Search Engine Results Page). Warto zmienić ten stan rzeczy.
Pozycję docelową każdej witryny ocenia skomplikowany algorytm Google, który na bieżąco przeprowadza setki obliczeń, wykorzystując w tym celu dane pozyskane przez roboty Google. Szczegółowych parametrów jest kilkaset, a wszystkie mają ogromny wpływ na to, na jaką pozycję zakwalifikuje wyszukiwarka Google naszą stronę. Internauta wpisując frazę w pole wyszukiwania zawsze oczekuje odpowiedzi na swoje pytanie już na pierwszej podstronie, dlatego celem nadrzędnym jest znalezienie się właśnie na niej. Nie można zapomnieć o tym, że kliknięcia w link przez internautę są całkowicie darmowe. Oznacza to, iż inwestycja w SEO jest bardzo opłacalna mimo jej długotrwałego charakteru.
Ważne są przede wszystkim:
Algorytm Google bywa bezwzględny, dlatego każde odstępstwo od ideału ocenia bardzo niekorzystnie, a każde przewinienie w efekcie sprowadza witrynę aż na sam dół. Warto to zmienić.
Pozycjonowanie na Holandię czy Polskę polega na tym samym – na precyzyjnym spełnieniu wszelkich oczekiwań i wymagań postawionych przez algorytm Google. Wymagań jest bardzo wiele, dlatego zadania dzieli się na poszczególne etapy. Warto wyróżnić wśród nich przede wszystkim:
Pozycjonowanie na Indie czy Polskę jest zatem bardzo skomplikowane, a przy tym także bywa bardzo niepewne w kwestii efektów. Jakiekolwiek błędy, naruszenia algorytmu czy nawet próby jego oszustwa skutkują w najlepszym przypadku obniżeniem pozycji witryny w wyszukiwarce Google, a w najgorszym jej całkowitym usunięciem z listingu.
Zdjęcie autorstwa Mikael Blomkvist z Pexels
Dobra pozycja to nasz sztandarowy target, co nie oznacza, że powinniśmy sięgać po zabiegi spod znaku Black Hat SEO. Jesteśmy w stanie realizować skuteczne pozycjonowanie sklepów w zgodzie z algorytmem Google i bez konieczności uciekania się do ryzykownych działań. Jeżeli gdzieś tam na horyzoncie zamajaczyła nam myśl o spróbowaniu „tych” technik, na wstępie rzucamy to za siebie i kontaktujemy się z agencją interaktywną 😉.
Zgodzę się z przedmówczynią, jak to mówią: kłamstwo ma krótkie nogi. Google prędzej czy później dociera do stron, które nie mają dobrych relacji z regulaminem, a co potem? No właśnie, kaplica. Decydujcie się na audyt sxo, lub zwykły seo – to nie kosztuje majątku z perspektywy przedsiębiorcy, jest naprawdę miarodajne i sprawdzona agencja z pewnością nie zostawi Was z kotem w worku. Sam skorzystałem i mam spokój i tego samego życzę Wam.