Serwis YouTube od wielu lat cieszy się ogromną popularnością. Z platformy, na którą ludzie wrzucali śmieszne filmiki, stał się miejscem, gdzie możemy znaleźć ogromną ilość kontentu. Youtuberzy, którzy osiągają kilkaset tysięcy lub nawet kilka milionów wyświetleń pod swoimi filmami, udowadniają tym samym, że potrafią stworzyć coś, co budzi ogromne zainteresowanie.
T-series to kanał indyjskiego przedsiębiorstwa o tej samej nazwie, na którym udostępniane są ścieżki dźwiękowe indyjskich hitów filmowych na tle wyciętych scen. Czasami pojawiają się także making ofy. T-series może nie jest szeroko znany w Polsce, jednak jest to kanał, który ma największą ilość subskrybentów na świecie – 187 milionów. Nie istnieje żaden inny twórca, który mógłby pochwalić się większą liczbą.
Tego Pana raczej nie trzeba nikomu przedstawiać. Pochodzący ze Szwecji Felix Kjellberg przez wiele lat uchodził za niekwestionowanego króla YouTube. Co ciekawe, od września 2018 roku toczył walkę z T-series o miano kanału z największą ilością subskrybentów. Przez prawie rok rankingi zmieniały się wielokrotnie, aby 14 kwietnia 2019 roku wyłonić zwycięzcę w postaci T-series.
Od tamtego dnia indyjski kanał pozostaje liderem, wyprzedzając PewDiePie o mniej wiecej 77 milionów subskrypcji (PewDiePie na chwilę obecną posiada 110 mln). Szwedzki twórca może pochwalić się szerokim kontentem w postaci licznych gameplayów, videoblogów, materiałów na temat problemów społecznych czy popularnych wyzwań internetowych.
@pewdiepie #PewDiePieVsTSeries #pewdiepie
— Cedric Fischer (@Fischer_Cedric_) April 4, 2019
1914 : World War I
1939 : World War II
2018 : PewDiePie Vs T Series pic.twitter.com/ks0PwMjzwr
Co prawda, Ryan’s World nie ma tylu subskrybentów, co pierwsze dwa wymienione kanały (bo “zaledwie” 30 mln), jednak może szczycić się innym osiągnięciem. W zeszłym roku został najlepiej zarabiającym youtuberem na świecie. Zgodnie z rankingiem ogłoszonym przez Forbes, Ryan’s World zarobił 26 milionów dolarów. Kanał prowadzony jest przez ośmioletniego chłopca imieniem Ryan Kaji, na którym dokonuje recenzji zabawek oraz pokazuje proste eksperymenty naukowe do wykonania w domu.
Kanał ma na chwilę obecną 56 milionów subskrybentów. Jednak niektóre filmy potrafią zgromadzić ponad 100 milionów wyświetleń. Ich produkcje są jednymi z najczęściej oglądanych w serwisie YouTube. Dude Perfect to grupa znajomych, którzy przeprowadzają szalone wyzwania i eksperymenty. Ich głównym zamierzeniem jest wykonanie perfekcyjnego rzutu przedmiotem ze znacznej odległości, tak aby w bardzo satysfakcjonujący sposób znalazł się w idealnym położeniu. Świetnym przykładem jest pstryknięcie zapałki, która ma trafić w stojącą parę metrów dalej świeczkę i ją podpalić.
Z takich momentów tworzona jest kompilacja, pod którą podłożono rytmiczną muzykę. Trudno się dziwić, że przyciągają tylu widzów, skoro potrafią zrobić coś niesamowitego z potencjalnie prostych rzeczy.
Na koniec polski akcent. Od jakiegoś czasu rekordy popularności na polskim YouTube bije Karol Friz Wisniewski, razem ze swoją Ekipą. Friz zaczął nagrywać swoje materiały w 2016 roku, pokazując swoje wycieczki z grą Pokemon GO. Wraz z rozwojem kanału pojawiały się gameplaye z innych gier oraz wywiady z graczami. Przełom nastąpił w 2018 roku, kiedy zdecydował się na ruch w stylu amerykańskiego Big Brothera.
Razem z kilkoma znajomymi zamieszkali w willi pod Krakowem, gdzie organizują różne wyzwania, pranki, konkursy oraz nagrywają piosenki. W ten sposób powstał kanał Ekipa, który w krótkim czasie zgromadził ponad milion subskrybentów. Każdy z członków Ekipy posiada także oddzielny kanał, na którym realizuje własne pomysły, a najpopularniejszym z nich jest właśnie Karol Friz Wisniewski, którego śledzi już ponad 4 miliony osób.
Zdjęcie główne: Christian Wiediger/unsplash.com