Artykuł sponsorowany
Prowadzenie własnej działalności w Internecie wcale nie jest takie trudne, jak mogłoby się wydawać. Otwarcie sklepu online jest obecnie bardzo proste i wymaga właściwie tylko pomysłu i chęci. Podpowiadamy, jak założyć sklep internetowy oraz jak rozkręcić działalność!
Zanim otworzysz swój sklep, zaplanuj towar, jaki będziesz sprzedawać, zastanów się, do jakiej grupy docelowej chcesz dotrzeć i w jaki sposób to zrobisz. Dzięki planowi biznesowemu zwiększysz swoje szanse na sukces już od samego początku. Przede wszystkim podejmij decyzję o tym, jaki towar chcesz sprzedawać. Jeśli jest to rękodzieło, warto zaopatrzyć się z wyprzedzeniem w kilka egzemplarzy każdego przedmiotu w ofercie – wykonywanie zamówień na bieżąco może okazać się na początku zbyt przytłaczające. Nawet niewielki zapas towaru da Ci na początek komfort psychiczny oraz czas na opanowanie innych sfer zarządzania własnym biznesem.
Choć sam sklep prowadzony jest internetowo, mimo wszystko musi mieć swoją siedzibę stacjonarną, gdzie mieścić się będą, między innymi, księgowość, dział reklamy oraz, jeśli sklep jest mały, magazyn i miejsce do pakowania paczek. Zanim zdecydujesz się na założenie działalności, zorientuj się, jakie są ceny wynajmu oraz poszukaj biura do wynajęcia Warszawa, Wrocław, Kraków czy Poznań, to miejsca, gdzie nietrudno o znalezienie siedziby, w dużych miastach pełno jest biurowców oraz małych lokali na wynajem. Problematyczne mogą okazać się niewielkie miejscowości, w których może brakować takich przestrzeni. W takiej sytuacji zastanów się nad wynajęciem lokalu w większym mieście niedaleko Twojego miejsca zamieszkania.
Jeśli chodzi o założenie strony internetowej, na której powstanie Twój sklep, pozostaw to specjalistom. Możesz skorzystać z usług zajmującej się tym firmy lub z gotowego już rozwiązania, jak na przykład B2C Magento. To specjalnie zaprojektowana dla startujących firm platforma, która ułatwia start na rynku e-commerce i pozwala na szybkie rozwijanie swojego internetowego przedsiębiorstwa. Innym rozwiązaniem może być zatrudnienie firmy, której specjalnością jest projektowanie aplikacji internetowych. Dzięki takiej aplikacji, klienci Twojego sklepu z łatwością będą mieli do niego postęp, a napisany pod Twoim okiem, przejrzysty i czytelny interfejs pozwoli im w oka mgnieniu znaleźć szukanych przez siebie produktów. Klienci z pewnością docenią schludny i spersonalizowany wygląd internetowej aplikacji, a jak wiadomo, szata wizualna sklepu ma prawie tak duże znaczenie, jak same produkty w ofercie sklepu online.
W prowadzeniu każdej działalności, niezwykle ważny jest kontakt z klientem. Na początku możesz zajmować się tym Ty, ale z czasem to zadanie będzie zbyt czasochłonne. Warto, w miarę rozwoju firmy, zadbać o to, by na stanowisku asystenta klienta pojawił się ktoś do tego odpowiedni. sprawna komunikacja z klientami, odpowiadanie na ich pytania oraz pomoc w wybraniu i złożeniu zamówienia na pewno wpłynie bardzo pozytywnie na obroty sklepu i zadowolenie Kupujących z Twoich usług.
Poza tak zwaną “papierologią”, czyli zarejestrowaniem działalności, uzyskaniem pozwoleń, dofinansowań oraz złożeniem wniosków, w prowadzeniu działalności ważna jest także praktyka. Jeśli chcesz prowadzić sklep internetowy, podejdź do tego z głową, ale i z pomysłem.
Zdjęcie główne: Karolina Grabowska/pexels.com