Nie da się ukryć, że na tak ogromnych platformach e-commerce jak Amazon trudno przebić się ze swoją ofertą. Bez przemyślanych strategii marketingowych się nie obejdzie. O czym warto pamiętać? O korzystaniu z dedykowanych narzędzi, które ułatwiają takie działanie. Poznajcie Amazon Ads.
Amazon to gigant e-commerce. Na rynku międzynarodowym nie znajdziemy obecnie większego, a śmiemy zakładać, że za kilka lat sytuacja nie ulegnie diametralnej zmianie. Z tego względu Amazon jest doskonałą przestrzenią do sprzedawania swoich produktów, bowiem umożliwia docieranie do klientów z każdego zakątka świata, co automatycznie wiąże się z wysokimi zyskami. Niestety wiedzą to też inni sprzedawcy, a to przekłada się na silną konkurencję, przez którą musimy się przebić, aby pokazać internetowym poszukiwaczom swój towar. Amazon postanowił nieco ułatwić to żmudne zadanie i stworzył Amazon Ads.
Jak działa reklama na Amazon Ads?
Chcesz osiągać satysfakcjonujące wyniki sprzedażowe na Amazonie? To musisz zainwestować w promocję w jego systemie reklamowym. Jest nim właśnie Amazon Ads. Narzędzie pomaga zwiększyć widoczność danej marki i jej produktów. Reklamy wyświetlają się wówczas w bardzo widocznych miejscach docelowych, na przykład w wynikach wyszukiwania zakupów bądź na podstronach z opisami produktów. Osoby korzystające z Amazona są nastawione na zakup konkretnych produktów, a reklamowanie umożliwia dotarcie do klientów, którzy poszukują takich produktów, jakie oferuje Twoja firma.
W działaniu Amazon Ads przypomina inne narzędzie reklamowe – Allegro Ads (więcej o Allegro Ads dowiesz się tutaj: https://adsright.pl/allegro-ads/). Jeśli zdecydujemy się na korzystanie z Amazon Ads, nie będziemy płacić za samo wyświetlanie reklam, a jedynie za kliknięcia w nie. Takie rozwiązanie jest uczciwą opcją dla sprzedawców. Możemy także śledzić postępy swoich kampanii, kontrolować wydatki na nie, a razie potrzeby zmieniać i ulepszać komunikaty marketingowe.
Rodzaje reklam na Amazonie
Amazon Ads oferuje kilka rodzajów reklam. Do wyboru mamy:
- Sponsored Products – produkty są wyświetlane na szczycie albo na dole wyników wyszukiwania, oznaczone podpisem „sponsored”,
- Sponsored Brands – wyświetlają się nad wynikami wyszukiwania, umożliwiają jednoczesne wyeksponowanie kilku produktów,
- Product Display Ads – występują w dwóch formatach, są wyświetlane na podstronach z opisami produktów,
- Display i Video Ads – reklamy graficzne i wideo w różnych formatach, dedykowane największym sprzedawcom.
Zarządzanie reklamami umożliwia panel w centrum sprzedawcy Amazon – Dashboard.
Zdjęcie główne: ANIRUDH/unsplash.com