Skip to content
  poniedziałek 25 września 2023
Na czasie
14 grudnia 2022Pomysły na własny sklep internetowy 17 listopada 2022Jakie prezenty kupić pracownikom na święta? 23 sierpnia 2021Urządzenia służące do nowoczesnego mrożenia żywności 2 stycznia 2023Drukarka nie drukuje? Sprawdź, co może być tego przyczyną 14 grudnia 2022Jak dobrać rozmiar torebki do okazji? 3 lutego 2023Czym charakteryzuje się sprzęt Apple 11 lutego 2022Czy warto umieszczać pieniądze na lokacie? 21 sierpnia 2023Poradnik użytkownika: Jak wykorzystać pełny potencjał swojego iPhone 11 11 marca 2022Środki higieny dla stomatologów 21 marca 2023Pomysły na wakacyjne aktywności
Ladytech
  • Dom i ogród
  • Moda i uroda
  • Hobby
  • Rozwój osobisty
  • Biznes i finanse
  • Lifestyle
Ladytech
Ladytech
  • Dom i ogród
  • Moda i uroda
  • Hobby
  • Rozwój osobisty
  • Biznes i finanse
  • Lifestyle
Ladytech
  Biznes i finanse
Biznes i finanse

Jak wyceniać sprzedaż usług?

Klaudia KostyraKlaudia Kostyra—17 czerwca 2022/
4 min. czytania
FacebookTwitterPinterestLinkedInTumblrRedditVKWhatsAppEmail

Często początkujący przedsiębiorcy stają przed problemem wyceniania swoich usług. Faktem jest, że wielu w tej materii kieruje się wyłącznie konkurencją i stara się przebić inne oferty najniższą ceną. I to jest zasadniczo złe podejście.

W procesie wyceny należy wziąć pod uwagę 3 główne czynniki:

  • Konsumenci. Poziom popytu na usługę wyznacza najwyższą cenę. To maksymalna kwota, jaką kupujący są skłonni zapłacić za tego typu usługę.
  • Firma świadcząca usługę. Jest to próg ceny minimalnej, który zapewni firmie rentowność.
  • Konkurenci. Jako aktywni uczestnicy rynku wyznaczają przedział cenowy w niszy.

Oznacza to, że biorąc pod uwagę te 3 punkty, możesz obliczyć koszt swoich usług według kryteriów: cena maksymalna, cena minimalna i cena optymalna.

3 główne podejścia do wyceny usług

  1. Koszt własny + planowany zysk
Więcej

Jak wyceniać sprzedaż usług?

17 czerwca 2022

Kosztem własnym w tym przypadku są wydatki związane z wykonaniem niezbędnych operacji w ramach świadczonych usług. Można je podzielić na 4 warunkowe grupy:

  • stałe – są to koszty amortyzacji sprzętu, czynszu za lokal, dostępu do Internetu itp.;
  • zmienne – koszty materiałów potrzebnych w indywidualnych przypadkach;
  • bezpośrednie – wynagrodzenia pracowników i podwykonawców zaangażowanych w świadczenie usług;
  • pośrednie – wynagrodzenie doradców prawnych, księgowych, a także różne kursy kwalifikacyjne.

Osobno warto uwzględnić taką pozycję wydatków, jak podatki i reklama. Po obliczeniu kosztu usługi należy doliczyć procent planowanego zysku.

  1. Orientacja na ceny konkurentów

W tym wypadku bierzemy pod uwagę firmy oferujące usługi o podobnym poziomie merytorycznym i jakościowym. Istotą metody jest monitorowanie ofert bezpośrednich konkurentów i ustalanie konkurencyjnych cen. Nie wystarczy jednak po prostu ustalić ceny „jak na rynku”. W końcu pomimo podobieństwa świadczonej usługi i docelowego konsumenta możesz mieć zupełnie inne wydatki. Dlatego przy wyborze tej metody należy również wziąć pod uwagę swoje koszty.

  1. „Cena = wartość”

To podejście zakłada kalkulację kosztu usługi na podstawie jej wartości, unikalności i nieocenionej korzyści, jaką przynosi klientowi. Co więcej, wartość może być zarówno namacalna, to znaczy wyrażona w materialnych zyskach klienta, jak i niematerialna – na poziomie odczuć i doznań. W takim przypadku zawyżony koszt usługi możesz uzasadnić jej prestiżem lub ekskluzywnością.

Podsumowanie – wycena usługi krok po kroku

Krok 1. Oblicz koszty stałe i bezpośrednie związane z procesem świadczenia usługi. Są to koszty, które ponosisz regularnie i niezależnie od ilości usług świadczonych w tym okresie. Aby je obliczyć, musisz sporządzić najbardziej kompletną listę tego, na co wydajesz pieniądze w ciągu miesiąca.

Krok 2. Określ koszty pośrednie i zmienne. Ich wielkość zwykle zmienia się w zależności od zapotrzebowania na usługę i ilości sprzedaży.

Krok 3. Na podstawie rzeczywistego zapotrzebowania i własnych możliwości określ optymalną ilość usługi (w godzinach), jaką możesz zapewnić klientom. Następnie podziel koszt (krok 1 + krok 2) przez liczbę tych godzin. Będzie to minimalna cena usługi, która pokryje wszystkie koszty i pozwoli Ci pracować bez straty.Krok 4. Zbadaj podaż i popyt na rynku. Przeanalizuj swoich bezpośrednich konkurentów i sprawdź, jaką cenę deklarują. Koszt Twoich usług może mieścić się w przedziale cenowym ustalonym przez rynek, jednak w zależności od innych czynników możesz obniżyć lub zwiększyć cenę. W drugim wypadku niezbędne jest sensowne uzasadnienie wyższego kosztu.

Zdj. główne: Towfiqu barbhuiya/unsplash.com

handel usługamikoszt usługusługi
FacebookTwitterPinterestLinkedInTumblrRedditVKWhatsAppEmail

Klaudia Kostyra

Tłumaczka i copywriterka z kilkuletnim doświadczeniem. Prywatnie miłośniczka smart rozwiązań i nowych technologii w domowej przestrzeni. W wolnych chwilach wyszukuje gadżety i sprzęt elektroniczny ułatwiające codzienne funkcjonowanie. Typ "Zosi-samosi", która lubi naprawić lub zmontować coś sama, zanim poprosi o pomoc drugą połówkę.

Czym jest CNC?
O jakie aspekty zadbać, prowadząc firmę?
Powiązane wpisy
  • Powiązane wpisy
  • Więcej od autora
Biznes i finanse

Jak skanery 3D przemysłowe mogą zrewolucjonizować proces produkcji?

29 sierpnia 2023/
4 min. czytania
Biznes i finanse

Jak wybrać odpowiedni system kontroli dostępu dla twojego biznesu?

29 sierpnia 2023/
4 min. czytania
Biznes i finanse

Wizualizacje produktów 3D – jak wspomaga sprzedaż internetową?

31 lipca 2023/
4 min. czytania
Wczytaj więcej

Whoops, you're not connected to Mailchimp. You need to enter a valid Mailchimp API key.

Dodaj komentarz Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Przeczytaj więcej
Dom i ogród

Jak wybrać odpowiedni wideodomofon do naszego domu?

19 września 2023/
4 min. czytania
Inne

Jak sztuczna inteligencja zmienia twórczość artystyczną?

19 września 2023/
4 min. czytania
Inne

Jak wybrać idealny przewód do twojego systemu telewizyjnego – porady od hurtowni elektrycznej Speckable

13 września 2023/
4 min. czytania
Biznes i finanse

Jak skanery 3D przemysłowe mogą zrewolucjonizować proces produkcji?

29 sierpnia 2023/
4 min. czytania
Biznes i finanse

Jak wybrać odpowiedni system kontroli dostępu dla twojego biznesu?

29 sierpnia 2023/
4 min. czytania
Moda i uroda

Laminacja włosów w domu? Już nie trzeba sięgać po galaretkę

23 sierpnia 2023/
4 min. czytania
Wczytaj więcej
Ostatnie wpisy
  • Jak wybrać odpowiedni wideodomofon do naszego domu?
  • Jak sztuczna inteligencja zmienia twórczość artystyczną?
  • Jak wybrać idealny przewód do twojego systemu telewizyjnego – porady od hurtowni elektrycznej Speckable
  • Jak skanery 3D przemysłowe mogą zrewolucjonizować proces produkcji?
  • Jak wybrać odpowiedni system kontroli dostępu dla twojego biznesu?
Najnowsze komentarze
  • Adrian - Pozycjonowanie strony internetowej od strony marketingowej
  • Beata - Pozycjonowanie strony internetowej od strony marketingowej
  • Karol - Jakie strony pozycjonuje się najłatwiej?
  • Katarzyna - Jakie strony pozycjonuje się najłatwiej?
    Ladytech

    Wydawca: Blue Whale Press sp. z o.o. ul. Polska 114, 60-401 Poznań, bluewhalepress.pl

    Nasze portale: techjoy.pl, momneta.pl, schematx.pl, respsize.pl, extractsample.pl, galazzypro.pl, selabor.pl, dtfsoft.pl, ethemeapps.pl, itloveri.pl, electroporter.pl, newtew.pl, industrialy.pl, oystem.pl, intely.pl, computerable.pl, supertechnology.pl, thinknews.pl, bastille.pl, gurmapp.pl, codeditional.pl, codepromising.pl, itfurnisher.pl, zamatmedia.pl, cruelline.pl, sagaciousbot.pl, freshlinesource.pl, tacitprogrammer.pl, billowyit.pl, eco-informatics.pl

    # NA CZASIE

    inteligentny domwakacjezakupyhobbybiznesrozwój osobistyakcesoriaaranżacja wnętrzbezpieczeństwo dzieckasmart homeklimatyzatorklimatyzacja w mieszkaniusklep internetowyzakupy onlineurloptabletkuchnialifestylepracabhp
    © 2021 Ladytech - wszelkie prawa zastrzeżone
    • Redakcja
    • Zasady współpracy
    • Kontakt
    • Marketing online
    W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dot. cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Zmiany ustawień można dokonać w każdym momencie. Więcej szczegółów na podstronie Polityka prywatności.