Skip to content
  piątek 31 marca 2023
Na czasie
12 maja 2022Na czym polega dezynfekcja? 15 kwietnia 2022PIT 11 – wszystko, co musisz wiedzieć! 29 września 2022Chwilówka na zakup komputera – błyskawiczny wpływ środków potrzebnych do zakupu niezbędnego sprzętu elektronicznego 25 marca 2022Aplikacje do nauki tańca 16 grudnia 2022Jak nowoczesne technologie mogą pomóc wytrwać w postanowieniach noworocznych? 1 lipca 2022Roboty sprzątające – w czym mogą Ci pomóc? 11 marca 2022Czy lampy solarne sprawdzą się na balkonie? 7 listopada 2022Jak chronić elektronikę? 19 sierpnia 2022Rozwiązania przydatne dla e-commerce 7 stycznia 2022Jak wybrać subwoofer do domu?
Ladytech
  • Dom i ogród
  • Moda i uroda
  • Hobby
  • Rozwój osobisty
  • Biznes i finanse
  • Lifestyle
Ladytech
Ladytech
  • Dom i ogród
  • Moda i uroda
  • Hobby
  • Rozwój osobisty
  • Biznes i finanse
  • Lifestyle
Ladytech
  Biznes i finanse
Biznes i finanse

Jak wyceniać sprzedaż usług?

Klaudia KostyraKlaudia Kostyra—17 czerwca 2022/
4 min. czytania
FacebookTwitterPinterestLinkedInTumblrRedditVKWhatsAppEmail

Często początkujący przedsiębiorcy stają przed problemem wyceniania swoich usług. Faktem jest, że wielu w tej materii kieruje się wyłącznie konkurencją i stara się przebić inne oferty najniższą ceną. I to jest zasadniczo złe podejście.

W procesie wyceny należy wziąć pod uwagę 3 główne czynniki:

  • Konsumenci. Poziom popytu na usługę wyznacza najwyższą cenę. To maksymalna kwota, jaką kupujący są skłonni zapłacić za tego typu usługę.
  • Firma świadcząca usługę. Jest to próg ceny minimalnej, który zapewni firmie rentowność.
  • Konkurenci. Jako aktywni uczestnicy rynku wyznaczają przedział cenowy w niszy.

Oznacza to, że biorąc pod uwagę te 3 punkty, możesz obliczyć koszt swoich usług według kryteriów: cena maksymalna, cena minimalna i cena optymalna.

3 główne podejścia do wyceny usług

  1. Koszt własny + planowany zysk
Więcej

Jak wyceniać sprzedaż usług?

17 czerwca 2022

Kosztem własnym w tym przypadku są wydatki związane z wykonaniem niezbędnych operacji w ramach świadczonych usług. Można je podzielić na 4 warunkowe grupy:

  • stałe – są to koszty amortyzacji sprzętu, czynszu za lokal, dostępu do Internetu itp.;
  • zmienne – koszty materiałów potrzebnych w indywidualnych przypadkach;
  • bezpośrednie – wynagrodzenia pracowników i podwykonawców zaangażowanych w świadczenie usług;
  • pośrednie – wynagrodzenie doradców prawnych, księgowych, a także różne kursy kwalifikacyjne.

Osobno warto uwzględnić taką pozycję wydatków, jak podatki i reklama. Po obliczeniu kosztu usługi należy doliczyć procent planowanego zysku.

  1. Orientacja na ceny konkurentów

W tym wypadku bierzemy pod uwagę firmy oferujące usługi o podobnym poziomie merytorycznym i jakościowym. Istotą metody jest monitorowanie ofert bezpośrednich konkurentów i ustalanie konkurencyjnych cen. Nie wystarczy jednak po prostu ustalić ceny „jak na rynku”. W końcu pomimo podobieństwa świadczonej usługi i docelowego konsumenta możesz mieć zupełnie inne wydatki. Dlatego przy wyborze tej metody należy również wziąć pod uwagę swoje koszty.

  1. „Cena = wartość”

To podejście zakłada kalkulację kosztu usługi na podstawie jej wartości, unikalności i nieocenionej korzyści, jaką przynosi klientowi. Co więcej, wartość może być zarówno namacalna, to znaczy wyrażona w materialnych zyskach klienta, jak i niematerialna – na poziomie odczuć i doznań. W takim przypadku zawyżony koszt usługi możesz uzasadnić jej prestiżem lub ekskluzywnością.

Podsumowanie – wycena usługi krok po kroku

Krok 1. Oblicz koszty stałe i bezpośrednie związane z procesem świadczenia usługi. Są to koszty, które ponosisz regularnie i niezależnie od ilości usług świadczonych w tym okresie. Aby je obliczyć, musisz sporządzić najbardziej kompletną listę tego, na co wydajesz pieniądze w ciągu miesiąca.

Krok 2. Określ koszty pośrednie i zmienne. Ich wielkość zwykle zmienia się w zależności od zapotrzebowania na usługę i ilości sprzedaży.

Krok 3. Na podstawie rzeczywistego zapotrzebowania i własnych możliwości określ optymalną ilość usługi (w godzinach), jaką możesz zapewnić klientom. Następnie podziel koszt (krok 1 + krok 2) przez liczbę tych godzin. Będzie to minimalna cena usługi, która pokryje wszystkie koszty i pozwoli Ci pracować bez straty.Krok 4. Zbadaj podaż i popyt na rynku. Przeanalizuj swoich bezpośrednich konkurentów i sprawdź, jaką cenę deklarują. Koszt Twoich usług może mieścić się w przedziale cenowym ustalonym przez rynek, jednak w zależności od innych czynników możesz obniżyć lub zwiększyć cenę. W drugim wypadku niezbędne jest sensowne uzasadnienie wyższego kosztu.

Zdj. główne: Towfiqu barbhuiya/unsplash.com

handel usługamikoszt usługusługi
FacebookTwitterPinterestLinkedInTumblrRedditVKWhatsAppEmail

Klaudia Kostyra

Tłumaczka i copywriterka z kilkuletnim doświadczeniem. Prywatnie miłośniczka smart rozwiązań i nowych technologii w domowej przestrzeni. W wolnych chwilach wyszukuje gadżety i sprzęt elektroniczny ułatwiające codzienne funkcjonowanie. Typ "Zosi-samosi", która lubi naprawić lub zmontować coś sama, zanim poprosi o pomoc drugą połówkę.

Czym jest CNC?
O jakie aspekty zadbać, prowadząc firmę?
Powiązane wpisy
  • Powiązane wpisy
  • Więcej od autora
Biznes i finanse

Co ułatwi automatyzację przemysłu?

27 marca 2023/
4 min. czytania
Biznes i finanse

Szafy pancerne i sejfy – gdzie mogą być przydatne?

27 marca 2023/
4 min. czytania
Biznes i finanse

Nowoczesne rozwiązania do Twojego biura

20 marca 2023/
4 min. czytania
Wczytaj więcej

Whoops, you're not connected to Mailchimp. You need to enter a valid Mailchimp API key.

Dodaj komentarz Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Przeczytaj więcej
Biznes i finanse

Co ułatwi automatyzację przemysłu?

27 marca 2023/
4 min. czytania
Biznes i finanse

Szafy pancerne i sejfy – gdzie mogą być przydatne?

27 marca 2023/
4 min. czytania
Reklama

Druk 3d – kiedy i gdzie może być przydatny?

24 marca 2023/
4 min. czytania
Hobby

Co przyda się osobie lubiącej szyć?

23 marca 2023/
4 min. czytania
Hobby

Pomysły na wakacyjne aktywności

21 marca 2023/
4 min. czytania
Biznes i finanse

Nowoczesne rozwiązania do Twojego biura

20 marca 2023/
4 min. czytania
Wczytaj więcej
Najnowsze wpisy
  • Co ułatwi automatyzację przemysłu?
  • Szafy pancerne i sejfy – gdzie mogą być przydatne?
  • Druk 3d – kiedy i gdzie może być przydatny?
  • Co przyda się osobie lubiącej szyć?
  • Pomysły na wakacyjne aktywności
Najnowsze komentarze
  • Adrian o Pozycjonowanie strony internetowej od strony marketingowej
  • Beata o Pozycjonowanie strony internetowej od strony marketingowej
  • Karol o Jakie strony pozycjonuje się najłatwiej?
  • Katarzyna o Jakie strony pozycjonuje się najłatwiej?
    Ladytech

    Wydawca: Blue Whale Press sp. z o.o. ul. Polska 114, 60-401 Poznań, bluewhalepress.pl

    Nasze portale: industrialy.pl, bastille.pl, supertechnology.pl, computerable.pl, intely.pl, oystem.pl, thinknews.pl, joysy.pl

    # NA CZASIE

    bezpieczeństwo dzieckarozwój osobistywakacjebiznesaranżacja wnętrzinteligentny domurlophobbyakcesorialifestylegadżetyfirmafinansepracabhpprzepisypieniądzesmartfon dla dzieckacyberbezpieczeństwoapple
    © 2021 Ladytech - wszelkie prawa zastrzeżone
    • Redakcja
    • Zasady współpracy
    • Kontakt
    • Marketing online
    W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dot. cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Zmiany ustawień można dokonać w każdym momencie. Więcej szczegółów na podstronie Polityka prywatności.